Billedet viser en gruppe elever, der er i gang med traktortræk på bondegårdsturen.

Bondegårdstur for alle elever

I begyndelsen af september var TV Vestsjælland på besøg på Gørlev Idrætsefterskole. Faktisk var det netop den dag, hvor alle elever skulle på bondegårdstur. Cykelturen gik endnu en gang til gården Rødkilde, der ligger udenfor Slagelse, og her var der en række forskellige aktiviteter på programmet.

Én af aktiviteterne gør bondegårdsturen til noget helt særligt. Det er nemlig sådan, at eleverne danser folkedans i laden, når det bliver aften. Den hyggelige stemning spreder sig, når musikken spiller, og lysene bliver tændt. Det er sjovt at danse – især når alle er med til det!

Billedet viser eleverne, der danser folkedans i laden på gården Rødkilde.

Interview med Niels

Udover en masse billeder og god stemning blandt eleverne, der er afsted på bondegårdstur, indeholder indslaget fra TV Vestsjælland også et interview med Niels, der er forstander. Niels fortæller om flere forskellige ting, der kendetegner efterskolelivet og værdierne på Gørlev Idrætsefterskole.

Billedet viser to piger, der står på marken. Pigerne har armene om hinanden.

Fokus på fællesskabet

Undervejs i interviewet bliver Niels spurgt til, hvordan vi håndterer vores mobiltelefonregel. Vi prioriterer fællesskabet og det fysiske samvær blandt eleverne meget højt, og det er én af årsagerne til, at eleverne ikke har adgang til mobiltelefonerne i de to første måneder af skoleåret.

Se flere mindeværdige øjeblikke fra vores bondegårdstur på Instagram lige her.