Gymnastik giver fælles oplevelser

På Gørlev Idrætsefterskole er gymnastik meget mere end et fag på skemaet. Faget fællesgymnastik giver en masse fælles oplevelser, der binder vores elever sammen. Fællesgymnastik er et obligatorisk fag for vores elever, og det er netop i det fag, at de øver sig og finpudser opstillinger og serier, inden opvisningssæsonen begynder i foråret.

De mange forberedelser er kulmineret i mange flotte gymnastikopvisninger, som forældre, søskende, bedsteforældre og mange andre har haft fornøjelsen af at se både ude og hjemme på efterskolen i de seneste måneder.

Fællesskab, god energi og glæde

Igen i år har vi benyttet os af muligheden for at lave en opvisning under åben himmel, og dette har vi selvfølgelig dokumenteret. Vi er glade for at kunne præsentere den flotte video, som viser et uddrag af elevholdets gymnastikopvisning.

Videoen fanger essensen af faget fællesgymnastik: fællesskab, god energi og glæde. Elevernes fællesskab med hinanden bliver tydeligt, når de er sammen om at skabe en opvisning. Den gode energi lyser ud af deres ansigter, og de er glade for og ikke mindst stolte af det, de kan sammen.

En god tradition

Traditionen tro er det én af vores tidligere elever, Simon Dalsgaard, der har både filmet og redigeret videoen af vores udendørs gymnastikopvisning. Faktisk havde vi også inviteret elevernes forældre, søskende og bedsteforældre til at komme på skolen for at opleve den sidste opvisning under den blå himmel. Desværre fik vi regnvejr i Gørlev, så vi måtte tage plan B i brug, men vi nåede altså at få optagelserne i hus i løbet af dagen.

Se videoen og få et indblik i den fantastiske gymnastikopvisning, som vores dygtige elever har arbejdet hårdt på.

Tak til alle vores elever, gymnastiklærerne og Simon Dalsgaard, der har bidraget til den flotte video.

Følg med i Simons arbejde lige her på hans hjemmeside og Instagram.

Se eller gense videoerne, som Simon har lavet siden skoleåret 2019/2020 lige her ➡️ Vi er fra Gørlev.