Eleverne står i to rundkredse. Én med pigerne og én med drengene. Eleverne er klar til kampråbet inden en gymnastikopvisning.

Gymnastikopvisning under blå himmel

Skoleåret 2019/2020 vil altid stå for noget helt særligt på vores efterskole. I foråret blev vi ramt af nedlukning pga. COVID-19, og derfor blev marts måned noget anderledes end forventet.

Opvisningssæsonen blev meget kort, så da vores elever endelig kom tilbage på skolen, måtte vi finde på andre løsninger for, at de igen kunne lave gymnastikopvisning.

En ny tradition

Én af løsningerne blev en udendørs gymnastikopvisning på vores efterskole. Vi ville nemlig gerne invitere forældrene til at se årets gymnastikopvisning, og der var plads nok, hvis vi rykkede det hele fra hallen og ud på græsset.

Opvisningssæsonen blev afsluttet både med en gymnastikdag, hvor det hele blev filmet, samt et arrangement om aftenen, hvor alle forældrene blev inviteret. Det blev startskuddet til en ny tradition, for vi har gentaget det fine koncept igen i 2021, 2022 og 2023.

Bag kameraet

Vi er meget glade for samarbejdet med Simon Dalsgaard, der er tidligere elev fra årgang 20217/2018. Simon er personen bag kameraet, og han har altså både filmet og redigeret videoerne af vores udendørs gymnastikopvisninger.

Simon har gjort en stor indsats sammen med gymnastiklærerne og eleverne, og det er der kommet meget flotte resultater ud af.

Følg med i Simons arbejde lige her på hans hjemmeside og Instagram.

Kampråbet

Eleverne står side om side i to store rundkredse. Klar til kampråbet. Klar til at vise, hvad de kan. Mens de hopper i takt, lyder ordene: “Vi er fra Gørlev. Mighty, mighty Gørlev”…

Der er flere ritualer, der er forbundet med gymnastikopvisningerne. Kampråbet er et af disse ritualer, for når eleverne bliver varmet op, afsluttes opvarmningen med kampråbet. Det er et ritual, der er med til at skabe sammenhold for eleverne – og det kan høres tydeligt!

Fyldt med minder

Alle videoerne, Simon har lavet, er samlet her på siden. De er fyldt med gode minder. Minder om smil, sved og fællesskab. Gymnastikopvisningen er et konkret bevis og et godt eksempel på, at det handler om netop smil, sved og fællesskab, når flere måneders forberedelser bliver til virkelighed.

Vi er fra Gørlev, og det er vi stolte af!