Efterskolernes Dag 2023

Efterskolernes Dag finder altid sted den sidste søndag i september. Her holder alle efterskoler åbent hus i tidsrummet fra kl. 13.00-17.00. Næste gang, der afholdes Efterskolernes Dag, er søndag d. 24. september 2023.

Formålet med Efterskolernes Dag er at give alle interesserede mulighed for at lære mere om efterskolelivet og de muligheder, som efterskolerne tilbyder. På Efterskolernes Dag kan du besøge forskellige efterskoler og få en fornemmelse af, hvad det vil sige at gå på efterskole.

Gæster til efterskolernes dag snakker med én af lærerne på Gørlev Idrætsefterskole.

10 gode grunde til at besøge Gørlev Idrætsefterskole til Efterskolernes Dag

1. Du får mulighed for at se Gørlev Idrætsefterskole i virkeligheden og få en fornemmelse af, hvordan det er at være elev på vores efterskole.
  2. Du kan møde både lærere og elever og få en ide om, hvad det er for nogle mennesker, der arbejder og går på vores efterskole.
  3. Du kan få svar på dine spørgsmål til linjefag, gymnastik og andre ting, der vedrører efterskolelivet i Gørlev.
  4. Du kan få en fornemmelse af, hvad det vil sige at bo på Gørlev Idrætsefterskole og være en del af det store fællesskab.
  5. Du kan se efterskolens faciliteter, fx værelser og gange, hal, springcenter, musiklokale osv.
  6. Du kan opleve elevernes aktiviteter i de forskellige linjefag, vi tilbyder på Gørlev Idrætsefterskole, og se, om der er nogle linjefag, der interesserer dig.
  7. Du får også en oplagt mulighed for at se eleverne lave en lille gymnastikopvisning.
  8. Du kan få en rundvisning og mærke stemningen på vores efterskole.
  9. Du kan få en ide om værdierne og kulturen på Gørlev Idrætsefterskole.
  10. Du kan få vejledning og rådgivning om, hvad du skal overveje, når du skal vælge efterskole.

Gæster til efterskolernes dag ser på aktiviteter i linjefaget friluftsliv.

Program

Det er en rigtig god idé at følge med her på vores hjemmeside samt på Facebook og Instagram. Husk også at sætte kryds i kalenderen søndag d. 24. september kl. 13.00-17.00.

I begyndelsen af september laver vi opslag vedr. programmet for Efterskolernes Dag hos os i Gørlev. Du kan følge med på tagget “Efterskolernes Dag” her på hjemmesiden.

"Salg

Planlæg dit besøg

Det bedste tidspunkt for at besøge Gørlev Idrætsefterskole er til Efterskolernes Dag. Vi har et godt program med forskellige tidsrum, hvor du kan opleve linjefagene, se en lille gymnastikopvisning, få information om skolen og en rundvisning.

Du kan med fordel orientere dig i programmet, inden du kommer på besøg til Efterskolernes Dag. Der er mange nyttige informationer, som kan være rare at kende på forhånd. For at få mest muligt ud af besøget anbefaler vi, at du har afsat tid til både rundvisning og skolen på 20 minutter, hvor Niels, der er forstander, fortæller om Gørlev Idrætsefterskole.

"Gæster

Ventelister og tilmelding til de kommende skoleår

Der er optaget til skoleåret 24/25. Ventelisterne for både drenge og piger er så lange, at chancen for at få en plads inden skolestart desværre er meget minimal.

Til skoleåret 25/26 er der ventelister for både drenge og piger. Der er en lille chance for at få en plads inden skolestart.

Der er stadig ledige pladser til skoleåret 26/27 for både drenge og piger.

Læs om optagelsesproceduren her

☝️ De tilmeldingsblanketter, vi modtager pr. mail efter kl. 15.00 fredag d. 22. september, bliver ikke registreret før mandag d. 25. september.

"Elever